29 Mayıs 2009 Cuma

arnavut ciğeri


Merhaba arkadaşlar.....
Severek yedigim ve her seferinde tadı damagımda kalan lezzet arnavut ciğeri muhakkak herkesin bildigi bir tarif ama yinede sizlerle paylaşmak istedim .Öyle uzun uzun bi tarifide yok zaten ama tadını bilmeyenler için çok farklı kardeşimin dogum gününde özellikle içli köfte ve bu kendini moldavanlara hayran bıraktırdı nedeni ise burda sakatat türlerinin fazla yenmemesi yediklerinin bir karaciger olduguna inanamadılar yazık tatmamışlarki bilsinler :)neyse ben kısaca tarifi vereyim
malzemeler:
1/2 kg dana cigeri(damar kısınları temizlenip dogranmış)
yarım sb kadar un
tuz,kırnızı pul büber
kızatmak için sıvı yag
Temizlenmiş dogranmış ciğeri yıkayıp süzdükten sonra en az 3 4 saat kanının iyice çekilmesi için kagıt havluya sarıyorum hem dinlenmiş hemde iyice süzülmüş oluyor. un ve tuzunu geniş bir kabapta karıştırıp süzülen cigerleri bol unla her tarafını buluyoruz ve fazla ununu silkeleyip kızgın yagda kızartıyoruz tavada biraz yagla kırmızı büberi eritip pişirdiklerimizin üzerine döküp karıştırıyoruz ılıdıktan sonra dolaba alıp soguk bir şekilde servis yapıyorum.yanınada sumakla oğulmuş bol soğan ve maydonozla servis yapıyorum hepsi bu kadar.

22 yorum:

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

KİM SEVMEZ ARNAVUT CİĞERİNİ AMA KOLESTROL YÜZÜNDEN DOYA DOYA YİYEMİYORUM GENÇKEN BOL BOL YİYİN YAŞ GEÇİNCE BİZİM GİBİ İMRENEREK BAKIYORSUNUZ ANCAK ELLERİNE SAĞLIK CANIM HAYIRLI CUMALAR SEVGİLER

orgucuoyuncakcınine dedi ki...

Afiyet olsun,ellerine sağlık akşama bende yapayım.Çok severim.Gül ün mutfağı kolestrolden şikayet ediyor.Sakatatların kolestrolü düşük,kızartma olduğu için biraz yükseliyor.Biz yaşlılar da a yeriz.

mahperi dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Bende çok severim ciğeri.Ellerin sağlık

derya dedi ki...

İşte budur en sevdiğim lezzetlerden biri ellerine
sağlık canım kocaman öptüm...

harosa dedi ki...

tarif için teşekkürler canım hayırlı cumalar

pembe tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım....
Tarifini ben bilmiyordum:))

dilek süzen uçar dedi ki...

oy oyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy,bayılırım:DDD
elerinize sağlık.
sevgiler

defneylebirlikte dedi ki...

afiyet olsun...olsa da yesem dedirttin bana yani şimdi akşam akşam...

Zehra Gürgen dedi ki...

Bende birtek eşimin yaptığını severek yiyebiliyorum.
Ellerine sağlık eminim çok gzel olmuştur.
sevgiler

zehra dedi ki...

ellerıne saglık super gorunuyor

gülay dedi ki...

ellerine sağlık..çoktan beri yapmamıştım hatırlattığın için teşekkürler..
sevgilerimle..

CANDAN TARİFLER dedi ki...

BENİM HİÇ TATMADIĞIM BİR LEZZET ELLERİNE SAĞLIK..GÜZEL BİR HAFTA SONU GEÇİRMEN DİLEĞİYLE SEVGİLER...

Papatya Prenses dedi ki...

elim moldovana n ebilir ciğer filan:)

uzun zamandır canım çekiyor da ben de haftaya yapıcam inşallah:)

Ellerine sağlık canım..

lezzet sefasi dedi ki...

Ne anlar Amerikan yalilar cigerden,sakatatdan;)
Elelrien saglik canim guzel olmus.

hanife dedi ki...

eline sağlık kim sevmezki ciğeri

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyor tatlım,ellerine sağlık..Bizde yenilmedğinden pek yapılmaz..Bazen insanın canı çekiyor,şimdi olduğu gibi..)Ellerine sağlık canım..

filizinmutfagi dedi ki...

cok guzel gorunuyor canim
afiyet olsun
sevgiler

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Arnavut ciğerini bende çok severim.Bazen aynı büyüklükte doğradığım patatesleride kızartıp içine katarım.Böylede çok hafif oluyor ve soğan salatasız dünüşünemez.
Ellerine sağlık.

Sevgiler*

birdutmasali dedi ki...

afiyetler olsun..
ellerine sağlık canım. sevgiler.

Sevil Altunel dedi ki...

canım yine harikalar yaratmışsın.sunum görünüm muhteşem olmuş ellerine emeklerine sağlık.hayırlı cumalar.her şey gönlünce olsun..sevgiler..

Sevgi Küçük dedi ki...

ah ankaradayken tembelliğimden yapmaya üşenir meşhur ciğerci naciyi arardım da ne güzel yerdim.geldiğimde yerim gene
ellerine sağlık. :)

deafmute dedi ki...

Bayılırım cigere, soganda cok yakısır yanına, olmazsa olmazlarından bence.
Elinize sağlık.