5 Haziran 2009 Cuma

acılı ezme


Merhabalar herkeslere selamalar
öylesine tembel yorgunumki sormayın arkadaşlar on gündür yagan yagmurlar resmen kısı geri getirdi güneşi ve o yakıcı sıcakları öyle özledimki anlatamam birde evin her tarafı agaçlarla kaplı olunca güneşe tamamen hasret kalıyorum :) bu kadar yakarıştan sonra en iyisi ben acılı ezmeme geçeyim denemek isteyen arkadaşlara kolaylıklar diliyorum .
Malzemeler:
* 2 adet iri soğan
* 3 4 adet kırmızı büber
* 2 diş sarmısak
* 1 adet domates
* maydonoz ,nane, tuz, pul büber ,sumak
* zeytin yağı ve limon
Malzemeleri ayıklayıp rondodan geçirelim baharat ve soslarını damak tadımıza göre ayarlıyalım hepsi bu kadar.
İsteyenler cevizde koyabilir ben sevmedigim için onu eklemiyorum.

27 yorum:

ALEYNA dedi ki...

s.a arkadaşım.trabzondan sana kucak dolusu selam.profilinde okudum burçdaşız.ezmeyi severim .birtürlü dışardakinin lezzetini tutturamıyorum.şimi birde senin terifini deneyeceğim.kırmızıbiberden kastın közlemelik bibermi yoksa acı kırmızıbibermi.sevgiler.

havvanur dedi ki...

karamelim sana güneş yolamak isterdim gerçekte)) türkiyede 4 mevsimi yaşıyoruz biz arkadaşım bu ezmeye ekemk içi ve ceviz koyunca acıka dioz))güzel olmuş yapan ellerin dert görmesin hayırlı cumalar ve hafta sonları gurbet kuşu...

karamel mutfak dedi ki...

sevgili aleyna
kavramlar yörelere göre degişiyor ama bensana salçalık yada tarhanalık biber diye tarif edebilirim selamlar.

zehra dedi ki...

ben cok severım ezmeyı ama acısı az olandan:)))
ellerıne saglık

neslihan dedi ki...

ellerine sağlık canım.sana bol güneşli bir haftasonu diliyorum.sevgilerimle...

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Hayırlı cumalar.Sana bol güneşli günler diliyorum.

derya dedi ki...

Canımmmm ellerine sağlık harika olmuş ezmen kocaman öpüyorum...

defneylebirlikte dedi ki...

ben de çok severim ama ceviz de çok yakışır buna.ellerine sağlık canım..sevgiler..

Zehra Gürgen dedi ki...

Acı olmasada olur benim için ama annemle babam bayılır.Onlar gitmeseydi kesin denerdim.Ama misafirlerim gelirse mutlaka deneyeceğim.Ellerine sağlık

sevgiler

pembe tatlar dedi ki...

Hımm çok severim özellikle kebabların yanında:))
Ellerine sağlık canım harikasın...

yildiz dedi ki...

Ellerine saglik arkadasim,yiyenlere afiyetler olsun.

GAMZELİ ANNE dedi ki...

ellerine sağlık canım çok severim acılı ezmeyi:)

papatya68 dedi ki...

selam canım sana sevgilerimi bıraktım gece gezmesindeyim acılı ezmene bie lokma ekmek banıp gidiyorum hayırlı geceler:))

lezzet sefasi dedi ki...

Birdilim ekmeye sursemde cayla yesem .Acili ezmeyi cok severim.Ellerinize saglik.Yagmur burdada cok bu gun oyle soguk olduki inanin
walmart dan geri geldim.Insallah tez vakite sicak gunlere kavusuruz.

Nilüfer dedi ki...

Kız kardeşim çok sever olsa yerdi ellerinize sağlık çok güzel olmuş mutlu pazarlar sevgiler..

Banu dedi ki...

Acili ezmeye bende bayilirim firsatini buldukca yaparim Iste bi kotu yani var biraz fazla yediriyor. Yedikce yiyesi geliyor insanin dimmi??
Ellerinize saglik, sevgiler...

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

kimsenin hayır demeyeceği nefis bir salata ellerinize sağlık sevgiler

esr@ dedi ki...

Ezmeye bende bayılıyorum hiç yapmayı denememiştim. Tarifi aldım deniyim bakalım. kendine iyi bak canım.

Zerrin dedi ki...

Oğlum acılı ezmeyi çok sever. Daha doğrusu acılı olan herşeyi severek yer :)) Bizim evde de o yüzden bütün yemeklere acılı baharatlar eklenir.

ELlerinize sağlık.
Sevgiler...

pelin'ce dedi ki...

Ben de güneşi pek sevmiyorum :)) Ezme nefis olmuş,ellerine sağlık..

Sevgiler.

MoonSun dedi ki...

Aci yiyemiyorum Karamelcim ama nefis gorunuyor ;)) Acisiz ya da az acili olanlari severim ama :)) Ellerine saglik canim benim :)

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık karamelim...bu aralar çok yoğunsun bakıyorum mmmm:)kocamannnn sevgiler...

rana dedi ki...

ay ay ayy valla ağzım sulandı severim acılı ezmeyi yanlız bundan sonra acılı yani çok acılı diyelim yasak ama hafif acılı neden olmasın ellerine sağlık bi parça ekmeğimi bandım sevgiler canım

hanife dedi ki...

of of ne iştah açıcı yemede yanında yat eline sağlık

mutfaktaki zaman dedi ki...

ellerinize saglik ama hic yapmadim insallah yapmama vesile olacaksiniz;))
sizi izlemeye aldim banada beklerim sevgiler

Aysel dedi ki...

günaydin :-)

acili ezmeye bayiliriz, tarifin icin tsk ler

ellerine saglik

bende denicem :))

hayirli cumalar

gibi dedi ki...

oooooff enfes görünüyor bayılırım ezmeye, ellerine sağlık:)