25 Eylül 2009 Cuma

kalburabastı

Çok çok boşladım blogumu biliyorum ama siz komşularımı arkadaşlarımı çok ama çok özledim .Uzunca aradan sonra tatlı başlayım diyerek bayram tatlımla başmak istedim lafı fazla uzatmadan buyrun efendim.
Malzemeler:
1 yumurta
125 gr tereyagı(oda sıcaklıgında)
3 yk yogurt
2 yk zeytinyağı
1 yk irmik
1 yk elma sirkesi
1 tk kabartma tozu
1 fiske tuz
2,5 3 su bardagı un

içiiçin 1 sb ceviz

Şerbeti:
2.5 sb şeker
2.5 sb su
1/4 limon suyu

Öncelikle şerbetini kaynatı sogumaya bırakalım.
yogurt,yumurta,margarin,zeytinyağı iyice karıştıralım.
Kabartma tozunu sikerle kabartıp ekleyelim.
İrmigi tuzu ve 2 bardaktan sonrası ölçülü olarak ununuda ekleyip çok sert olmayan hamur elde edelim.
ortama 20 22 tane kadar ceviz büyüklügünde beze çıkıyor .
Rendenin ince tarafı üzerinde avuç içi büyüklügünde açıp cevizini koyup birleşen tarafı alta gelecek şekilde tepsiye dizelim.üzeri pempeleşinceye kadar pişirip fırından çıkınca şerbetini dökelim.
Deneyenlere afiyet şeker olsun.

14 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

e zahmet oldu efendim:)))

ellerine sağlık canım..

KİZHATCE dedi ki...

şükür kavuşturana karamelim :) eline sağlık bi tane aldım bile,kocamannn öpüyorum...

müjde dedi ki...

Hoşgeldin canım.Ellerine sağlık.Sevgiler...

meliha dedi ki...

Canım bayılırım kalburabastıya
ellerine sağlık
öpüyorum.

yeşim dedi ki...

özlettin kendini boş bırakma bu kadarrr

sevgilerrr

derya dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık öpüyorum...

hanife dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım nefis olmuş

nazardeymesin07 dedi ki...

ellerinize sağlık çok sevdiğim bir tatlı çeşididir...

birdutmasali dedi ki...

eline sağlık canımm
sevgiler.

Zehra Gürgen dedi ki...

Hoşgeldin canım, ellerine sağlık, fazla arayı açma birdaha :))

SADECE YEMEK dedi ki...

ellerine sağlık arkadasım sevgiler.

pembe tatlar dedi ki...

CANIM HOŞGELDİN:)))
ELLERİNE SAĞLIK....

meltemmutfakta dedi ki...

Hoşgeldin özledim seni ve güzel yorumlarını:)
Senin gibi güzel bir tatlı tarifi ile başlamışsın kaldığın yerden:)
Ellerne sağlık...
Afiyet bal şeker olsun size:)
sevgilerimle,
http://www.meltemmutfakta.com

Mahperi dedi ki...

Hoşgeldin. Özlettin kendini.
Tatlı enfes ellerine sağlık