9 Aralık 2010 Perşembe

fajita(fajitas)

MERHABA
 Adi her nekadar bizden uzak olsada tadi tam turk usulu olan fajita tadanin birdaha vaz gecemeyecegi bir lezzet.

Malazemeler:
500 gr biftek(inceltilip 1er cm eninde dogranmis)
2 adet kirmizi biber
2 adet sari yada turuncu biber
2 adet yesil biber
2 adet sogan
3  4 adet sarmisak
yarim demet maydonoz
5 6 dal taze sogan
tuz;karabiber;pul biber;kekik;istege bagli soya sosu
1+1 fincan sivi yag

Ezilmis sarmisak ; sogan ve baharatlarimizi bir kaba alip 1 fincan sivi yagida ekleyip etlerimizle beraber ortalama yarim saat kadar marine edelim.dinlenen etlerimizi tercihen vok tavaya koyup pisirelim.(etler herzaman istenilen yumsaklikta olmadigi icin ben etlerin onceden sotelenmesinden yanayim) baska bir tavada 1 fincan sivi  yagimizi koyup julyen dogradimiz  biberlerimizi hafif oldurelim.etlerimiz yumsayinca biberlerimizide ekleyip bir iki karistiralim ocagimizin altini kapatir kapatmazda yine julyen dogradigimiz taze soganlarimizi ve maydonozlarimizi ekleyelim sicak olarak servis edelim.orjinalinde tortilla ekmegi olsada lavas ekmegimiz hicte onu aratmayacak kadar uyum saglamakta .fajita tabaklarimizda yoksa eger tabagimiza lavas koyup uzerine yemegimizi servis edebiliriz..Ben farkli soslar yerine yanina guzel bir suzme yogurt veya acili bir paprikayi  tercih etmekteyim.

16 yorum:

CAFE PEPELA dedi ki...

Fajita aşkına! Bayılırım :)
En son arkadaşımla gittiğimiz Lübnan restoranında yemiştik,tadı hala damağımda.Eşim de çok sever,evde de hazırlarım zaman zaman.
Ellerine,gönlüne sağlık canım..

mintininmutfağı dedi ki...

ellerine sağlık sevgili arkadaşım..şahane görünüyor sabah sabah.
sevgiler arkadaşıma
gönlüne yüreğine sağlık diyorum

mintininmutfağı dedi ki...

bu lezzetli bloğu izlemek bana keyif verecek.sevgiler arkadaşım

TAZE NANE dedi ki...

Çok ama çok severim.
Sevgiler.

Birsel ve İrem dedi ki...

Harika bir lezzet, ellerinize sağlık. Afiyet olsun.
Sevgiler.

Meliha Çalışkan dedi ki...

Canım benim gibi bir et obur bu yemeğe dayanamaz.Ellerine sağlık arkadaşım
Çok öpüyorum.

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

Malzeme güzel, tarif güzel,görüntü güzel sizinde ellerinize sağlık mutlaka çok lezzetlidir sevgiler hayırlı hafta sonları diliyorum

Tijen dedi ki...

Merhabalar,
Galiba benimsemek bulunduğunuz ülkeyle de ilgili bir şey. Yakın zamanda okumayı bitirdiğim bir kitapta Moldovalıların dünyanın en mutsuz ve güvensiz (özellikle sisteme) ulusları arasında olduğuna dair bazı bilgiler okumuştum. Bilmem siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?

Cahide dedi ki...

Çok değişik bir tarif.Yabancı mutfaklara ilgim büyük.Ellerine sağlık.
Birde,belki biliyorsundur ama yinede söyliyeyim. resimleri yükledikten sonra üzerine tıklarsan istediğin boyuta getirebilirsin.

GÜLOANNE dedi ki...

ellerinize ve yüreğinize sağlık

birdutmasali dedi ki...

afiyetler olsun, sevgiler,
iyi pazarlar.

derya dedi ki...

Canım Fajitaya bayılırım nasılda güel olmuş elle
rine sağlık kocaman öpüyorum...

Damak Tadı dedi ki...

Sanırım sevmeyen pek nadirdir bu yemeği canım..Ben özellikle tavuklusunu tercih edenlerdenim..Et ile pek aram yoktur..)Ellerine sağlık,çok nefis görünüyor..Sevgilerle..

CANDAN TARİFLER dedi ki...

HARİKA BİR LEZET VE BEN ÇOK SEVİYORUM ELLLERİNE SAĞLIK CANIM..

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

Fajitaya bayılırımmm..Ellerine sağlık canım

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım gerek kırmızı et gerek beyaz ettn olsun yeterki olsun bana:)))
ellerine sağlık canım