Sayfalar

13 Aralık 2010 Pazartesi

GRECKA (KARABUGDAY)PILAVI

     


 Merhaba: uzun zamandir bu pilavi eklemek istiyordum ama hep bir erteleme oldu ben greckayla daha buraya gelmeden   once tanistim ozamanlar turkiyede yoktu babam seker hastasi oldugu icin bi arkadsi tavsiye etmisti  o zaman getirtmeye baslamistik bilmiyorum simdi buyuk marketlerde belkide vardir.kullanim alani o kadar genis bir tahilki anlatamam cok besleyici olmasina ragmen cok da hafif dusuk kalorili bir besin salata ,corba,pilav yemek artik hayel gucunuze kalmis:)daha once bahsettigim zama corbasi gibi bunuda her yerde kolaylik ve cok uygun fiata bulabilirsiniz. Moldavan halki icin olmassa olmaz bir besin simdilik sizlerle pilavini paylasacgim kismetse digerleride zamanla gelir.


 malzemeler:
   1 sb grecka
   1 kurusogan 
   1,5 tatli kasigi salca
   2,5 sb su (1 sb et yada tavuk suyu)
   zeytin yagi ,tuz


       Malzemelerdende anlasilacagi uzere son derece basit hemen hemen bizim bulgur pilavimizla yapimi ayni  oncelikle mini minik dogranmis soganlarimizi zeytin yaginda kavuruyoruz salcamizi ekleyip kokusu cikincaya kadar biraz kavurup grecka llarimizi eklioruz onlarida biraz kavurup tuzunu ve suyunu ekliyoruz  orta ateste suyunu cekene kadar pisiriyoruz  ve demlenmsini bekliyoruz.hepsi bukadar.

not:ben yapmadan once resimlemeyi unuttum evdeki son greckayi da kullandigim icin kendim resim ekleyemiyorum ufak bir arastirmada turkiyede greckayi bubu firmada buldum .resimde yine bu firmaya ait.


16 yorum:

Meliha Çalışkan dedi ki...

Canım ilk kez duydum bu buğdayı,eğer bulursam hemen deneyeceğim.
Ellerine sağlık canım
Öpüyorum.

papatya68 dedi ki...

selaaaam:)
bende hiç görmedim ve yemedim de tabiki ama bulup denemek isterim
değişik tatları severim
ellerine sağlık afietle

Eylem dedi ki...

bende duydum besleyicilik degerini ama bir türlü bulamadım.ellerine saglık.

DATLIM dedi ki...

Bende son bir senedir kullanıyorum...diyetisyenim önermişti pirinç yerine bunu tüket demişti gerçektende çok lezzetlidir herkese tavsiye ederim :)

lezzet sarayı dedi ki...

çok değişik geldi...pilav nefis görünüyor ama ellerine sağlık.

Birsel ve İrem dedi ki...

Bir yemek dergisinde de greçkalı tarifler verilmiş ve çok ilgimi çekmişti. Bulursam mutlaka alıp deneyeceğim. Ellerinize sağlık, nefis görünüyor. Afiyet, şifa olsun.
Sevgiler.

Yıldız dedi ki...

Ben ilk kez duyuyorum canım sayende bu bulguru
çok değişik geldi
ellerine sağlık sağlıklı olan herşeyi severim.

Zehra Gürgen dedi ki...

Kara buğdayı markette gördüm ama denemedim. Eline sağlık canım

kalpkurabiye, deniz dedi ki...

merhabalar...
benim de babam şeker hastası, acaba aktarlarda bulabilirmiyiz ki??
bir bakmalı..
çok faydalı olduğunu duymuştum.. sofra dergisi de aralık sayısında değinmiş bu konuya..
ellerinize sağlık..
sevgiler..

feray dedi ki...

E vallahi hepimiz şaşırdık. Bende hiç duymadım ve görmedim, Nerden bulabiliriz ki.
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler..

Tijen dedi ki...

Büyük marketlerde oluyordu bir ara. Rusya'dan ithal ediliyormuş diye okumuştum.

mintininmutfağı dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım.müthiş faydalı diye biliyorum.afiyetler olsun yiyenlere.
sevgiler gönderiyorum arkadaşıma...

Sevil dedi ki...

gereçkayı daha önce bir arkadaşta görmüştüm fakat bir türlü bulamamıştım bulursam mutlaka yapacagım tadını çok merak ediyorum
sevgiler

lezzet sefasi dedi ki...

Ilk defa duyuyorum bu besini.Tadini merak etim simdi.Elelrine saglik cnaim.
Sev giler
Sefa

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerinize saglik.

Sevgilerimi gonderiyorum ve de cok guzel bir hafta sonu diliyorum.

Hayattan Azıcık dedi ki...

17 Nisan- 17 Mayıs tarihleri arasında yayınlanacak olan ''Ben Buldum'' etkinliğine davetlisiniz. Sizin de kendi tarifiniz varsa ve bizlerle paylaşmak isterseniz beklerim.

http://hayattanazicik.blogspot.com/2013/04/geleneksel-3-ben-buldum-etkinligi.html

Sevgilerimle...