9 Mart 2011 Çarşamba

GURCU MANTISI ve KIYMALI BOREK

GURCU MANTISI




  Aman bloglar kapaniyor  kapandi derken goruyorumki bir cok arkadasim yeniden bloglarinin basina donmeyi basardi . Acildimi yoksa yasak hala devam ediyormu bilmiyorum  benim bloguma ulasabiliniyormu onuda bilmiyorum cunki burda bir engel sorunu olmamisti .Umarim her sey en kisa zamanda normale doner.
  Kis geldi geciyor  beklenen kar bir turlu yagmadi isyanlarida sanirim bu gun son bulmustur  herkes doya doya kari seyredip  keyfinide cikarir:) tarife gelecek olursak gecenlerde sevgili portakal agaci hatice nin sayfasinda gormustum dikkatimi cekti ve  yillar once tatar bi ailenin evinde yedigim mantiyi hatirladim  en kiza zamanda denemeliyim dedim bir de baktim kendimi mutfakta mantinin hamurunu yogururken buldum.simdi diyeceksiniz bu kadar pis bogazli olurmu insan evet olur eger benim gibi aklina geleni yapan tv de gordugune as eren bir tipse yapar.zaten bu durumu kilolarimdan dolayi hic inkar edemiyorum.
Ben hamuru yogurmasina yogurmustum ama icimde de hep bir suphe vardi ya agiz tadimiza uymassa ya hamurumsu bir tat olursa diye ben de aksama yemeksiz kalmama adina hamurun yarisini  ve hazirladigim icin yarisini ayirdim  borek yapmak uzere iyimi yapmisim evet  beyenmedikmi diyeceksiniz hayir cok cok lezzetliydi  tadi hala damagimda ama bizim gibi iki kisilik bi aileye    bu olculer cok fazla olurmus tuketilemeyecegi icinde verilen emeklere yazik olurdu.Sevgili hatice cok guzel videolu olarak anlatmis zaten eger denemek isterseniz hic zorlanmayacaksiniz.
Birde ben olculeri biraz degistirdim:)

Hamur icin malzeme:
* 500 gr un
* 1 tatli kasigi tuz
* sicaga yakin ilik su




 Ic harci :
*500 gr kiyma
*2 adet orta boy sogan
* yarim demet maydonoz
* tuz ,karabiber,kimyon,pul biber


Uzeri icin :
* tereyaginda kizdirilmis kirmizi pul yada toz biber
* Lezzetine lezzet katan bol sarmisakli yogurt


   Hamuru ne cok sert nede  yumsak olacak orta sertliklte bir hamur hazirladim 10 dk kadar dinlendirdikten sonra unlanmis zeminde  bir parmaktan birazcik daha kalin olacak sekilde actim ve cay bardagiyla kesip daireler elde etim.
 Bu yuvarlaklarin arasina bolca un alip ikisini ust uste koydum  ve cay tabagi genisliginde elimde esneterek acitim.
her parcayi  merdane yardimiyla kase agzindan daha buyuk tatli tabagindan kucuk olacak sekilde actim  ve arasina hazirladigim icten koydum tarif edildigi gibi kapattim. buraya kadar resimledim  burdan sonrasinida bir guzel unuttum iyimi?
hazirlanan mantilari genis ve derin bir tencerede 1 1.5 lt kadar su ve 2 tatli kasigi tuz koyup kaynayan suda hasladim.
mantilari suya koydugunuzda dibe cokuyor suyun ustune ciktiginda pismis demektir. ortalama 5 dk kadar ocak isisina gorede degise bilir.haslanan mantilari suzgec yardimiyla tenceden alip servis tabagina koyun uzerinede yagda eritilmis kirmizi biberi gezdirin yemeye hazirdir.ama benim tafsiyem yaninada bir kac kasik sarmisakli yogurt harika gidiyor.
 KIYMALI BOREK


  Malzemeler gurcu mantisiyla ayni hatta hazirlanan malzemenin yarisi ek olarak arasinasurulen sivi yag ve acma asamasinda kullanilan nisasta var.






  sabirla yaziyi okuduysaniz  hamurun bize cok gelecegini  ve  ya olmassa diye dusunmustum ya iste onuda manti icin hazirlanan yuvarlakari hic bozmadan devam ettim zaten manti icin orta buyukluge gelmisti ya bende onlarin 4 tanesini aralarina ve ustune nisasta un karisimi serperek ust uste  koyarak yufka buyuklugunde actim  uzerine 3  4 yk kadar sivi yag gezdiridim ve fircayla her yerine yedirdim  yufanin  bir tarafini ustune koydum yarim daire ye yakin duz olan kisma ic harcimi kasikla ezerek yaydim(1  2 parmaklik bi alan) rulo yaparak elimlede hafif esnettim tepsiye duz olacak sekilde koydum uzerlerinede  hafif siviyag surdum onceden isitilmis firinda nar gibi kizarana kadar pisirdim.
 Bu kadar uzun postu sabirla okuyan herkese tesekkurler hersey gonlunuzce olsun selamlar.

25 yorum:

tatllar dedi ki...

Canim afiyetler olsun hayirli aksamlar diliyorum öptüm.

papatya68 dedi ki...

selam arkadaşım nasılsın?
maşaallah hem mantılar hemde börek nefis olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun
benim bloğumda da sorun olmadı ama eskisi gibi gelen giden yok sanırım görüntülenemiyoruz:(((
insanın keyfi kaçıyor böyle olunca umarım çabuk düzelir
sevgiyle kal

~Hülya~ dedi ki...

Blogumu izlediğin ve destek olduğun için çok teşekkürler. Bende seni izliyorum artık ;)

sevda dedi ki...

mantı süper görünüyor canım benim.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

Hayat Cafe dedi ki...

Hemşerim süpersin yaa !!!
İnan çok canım çekti,tombul tombul mantılardan.
Bunu yapmak benim için çok daha kolay öyle minik minik uğraşmak bana göre değil benim canavarlarla.
Ellerine sağlık canım benim
Öpüyorum.

Siyah Süt dedi ki...

portakal ağacını bende takip ediyorum.daha önceden bu tarifi yemekteyizde bohça mantısı diye yapmıştı şeflerden biri ...ellerine sağlık çok güzel görünüyor :)

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık ikiside birbirinden leziz ol,sada yesem öpüyorum.

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Su üsengeclik olmasa ben de mantiyi cok severim. Sevgiler...

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

canım ellerine emeklerine sağlık..
ne güzel görüünyor o mantı öyle..
harikasın..
sevgiler benden..

sevil dedi ki...

canım merhaba evet bu yasak beni önce çok üzdü sonra toparlandım yasaklar ne için çiğnenmek için demi o zaman bizde çigeneriz deyip yollarını aradım sitemi önce özel bir adrese taşım http://www.birdemliksohbet.com
sonrasında sizleri ziyaret etmek için ayarları değiştirdim yasak yok benim için artık hoş çoğu arkadaşımın sitesi hiç açılmıyor :( ama ne yapalım açılanlar ve güncelleyenler ile beraber olalım istedim :))
tatlım bende görmüştüm hatta dedim bunu evde olduğum ilk gün yapıcam diye bak sen dememişsin bile tebrik ederim :)
şahanesin ellerine sağlık çokda güzel olmuş
börekte öyle
afiyet bal olsun
sevgiler

yedirenk dedi ki...

Bloğunuzu benim izleyicim olmanızla keşfettim bende sizi izlemeye aldım.Mantılarınız nefiss olmuş,ellerinize sağlık....

Baharcicegi dedi ki...

Bizim mantilara göre jumbo manti olmus,minik micik ugrasan kadar gürcü mantisi daha kolay geldi bana
böreklerde nefis olmus elinize saglik

CANDAN TARİFLER dedi ki...

canım benim bence sende tek tek resimleyerek çok güzel anlatmışsın ben hamurişinin her halini seviyorum ve mantının her hali her çeşidi güzeldir diyorum ve ellerine sağlık canım..
sevgilerimle..

Nilgün dedi ki...

Mantının her türlüsüne kimse hayır diyemez sanırım. Gürcü mantısını bende denemek istiyorum. Ellerinize sağlık..

habinos dedi ki...

gürcü mantısı çok leziz bilirim :)
ellerinize sağlık :)

evatolyesi dedi ki...

Benimde uzun zamandır denemek istediğim bir mantı çeşidi ama bir türlü kısmet olmadı:))ellerinize sağlık:)))

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Mantıda börekte nefis görünüyor.Eerine sağlık.

Hayat Cafe dedi ki...

Canım nerelerdesin ? Herşey yolundadır inşallah.
Öpüyorum.

Cafe Pepela dedi ki...

Canım , süper görünüyor mantıların!

Ben gürcüyüm ve bu bizim en güzel yemeklerimizden biridir. Hinkal deriz..

Kudili Mantı olarak da bilinir. Kudi ; şapka demek. Şapkasından tutup, bir güzel yiyeceksin offf :))

Hatta geçen hafta yaptım daha. Çok sevildi burda da!

Ellerine / gönlüne sağlık.

Kalbi sevgi ve selamlarımla

GÜLOANNEMUTFAKTA dedi ki...

72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; http://www.porselendemlik.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini 02 Şubat 2012-2 Mart 2012 TARİHLERİ ARASINDA www.guloannemutfakta.blogspot.com YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK. VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM. LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM. SEVGİLER

Endüstriyel Mutfak dedi ki...

Çok güzel bir şey ortaya çıkmış, ellerinize sağlık, başarınızın devamanı dilerim...

Meftun Tenikeci dedi ki...

Elinize sağlık çok güzel görünüyor. Bende sizi bloğuma beklerim.
http://jakopapaganbakimi.blogspot.com


Amber Nihan dedi ki...

Kesinlikle harikadır eminim benimde bir tatar mantısı tarifim var aileden gelen ancak o biraz daha farklı hazır yufkadan yapılıyor ve onun tadıda muhteşem =)
Kesinlikle tatarlar agızlarının tadını bılıyor.

afiyetleeditor dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
afiyetleeditor dedi ki...

Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com